Cikk

Juhász Anikó — Seres Antal — Stauder Márta

A kereskedelmi koncentráció hatásának egyes kérdései

Piacszerkezeti és hatásvizsgálatok szerint a túlzott mértékű kereskedelmi koncent ráció általában csökkenti a versenyt a piacon, hosszabb távon az árszínvonal emel kedésével jár együtt, a kereskedelmi és termelő kisvállalkozások, továbbá a fogyasz tók kedvezőtlenebb piaci és alkupozícióba kerülnek, és negatív társadalmi hatások jelentkeznek. Ennek megakadályozása alapvető érdeke a társadalom- és gazdaság politikának. Journal of Economics Literature (JEL) kód: F14.

LII. évf., 2005. október (774—794. o.), Műhely

 Letöltés (PDF formátum, 463.26 kB)

Navigátor< Előző oldal<<< Vissza a nyitóoldalraOldal tetejére

| a lap bemutatása |  a kiadó |  szerkesztőség |  útmutatás a szerzőknek |  felhasználói útmutató |  tartalom |
a legfrissebb szám |  előfizetés |  kiadványok |  keresés |  linktár |  hírlevél |  vendégkönyv |  oldaltérkép | 
felhasználó regisztráció | bejelentkezés | elfelejtett jelszó | személyes adatok kezelése | kijelentkezés |      | change to english |

Copyright © 2004 Közgazdasági Szemle Alapítvány. Minden jog fenntartva.
készítette: Webműves Bt. 2002
továbbfejlesztés: e-Média Informatikai Bt. 2004