Al Najjar Ayman Sadik Lukovszki Lívia Rideg András Sipos Norbert
A marketinginnováció erőforrás-alapú megközelítése a kkv-k körében
A tanulmány célja, hogy az erőforrás-alapú megközelítés (RBV) keretében azonosítsa, mely vállalati erőforrások és képességek növelik a mar ke ting inno vá ció bekövetkezésének valószínűségét. A kutatás a mar ke ting inno vá ciót a versenyképességet meghatározó tényezők körében vizsgálja, és feltárja annak összefüggéseit a versenyképesség más vállalati belső determinánsaival a magyar mikro-, kis- és középvállalatok (kkv-k) körében. A mar ke ting inno vá ciót vizsgált kimenetként értelmezzük, és RBV-alapú előzményeit azonosítjuk. Eredményeink alapján a mar ke ting inno vá ció valószínűségét pozitívan befolyásolják olyan tényezők, mint az alkalmazott technológia kora és a technológiai innováció, a marketing- és kommunikációs eszközök használata, a célpiac öt éven belül várható növekedése, valamint az online marketingmegoldások használata. A kutatás egyedisége abban rejlik, hogy az RBV komplex keretrendszerének alkalmazásával a korábbi vizsgálatoknál tágabb perspektívát kínál, ezért átfogóbb képet nyújt a mar ke ting inno vá ciót befolyásoló tényezőkről a magyar kkv-k kontextusában.
LXXII. évf., 2025. -- (1001—1031. o.), DOI:10.18414/KSZ.2025.0.1001, Tanulmány
(PDF formátum, 390.95 kB)