Cikk

Hornyák Miklós — Kruzslicz Ferenc — Lányi Beatrix

A kis- és középvállalatok digitális transzformációja - az online jelenlét és a versenyképesség összefüggései

Kutatásunk során azt vizsgáltuk meg, hogy miként járul hozzá az üzleti teljesítmény javításához a céges weboldalak működtetése és minősége. Ennek megvalósításához a weboldalak technológiai érettségi szintjének mérését egy új, automatizált adatgyűjtési és elemzési módszerrel végeztük el (WebIndex). Az így kapott web ol dal mi nőségi mutatókat nemzetközi kisvállalati versenyképességi adatbázishoz kapcsoltuk. Ennek révén azonosítani tudtuk az online jelenlétnek a versenyképességi kompetenciaterületekre gyakorolt jelentősebb hatásait. Ezzel a módszerrel beazonosíthatóvá váltak az online digitális átalakulás legfontosabb tényezői is. Ennek ismeretében a weboldalak rendszeres elemzése korai figyelmeztetést adhat a kis- és középvállalatok versenyképességében várható változásokra. A versenytársak weboldalainak folyamatos monitorozása hasznos összehasonlítási alap lehet a többi gazdálkodó számára is.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: C10, L20, M20, O33.

LXX. évf., 2023. május (517—543. o.), DOI:10.18414/KSZ.2023.5.517, Tanulmány

 Letöltés (PDF formátum, 367.46 kB)

Navigátor< Előző oldal<<< Vissza a nyitóoldalraOldal tetejére

| a lap bemutatása |  a kiadó |  szerkesztőség |  útmutatás a szerzőknek |  felhasználói útmutató |  tartalom |
a legfrissebb szám |  előfizetés |  kiadványok |  keresés |  linktár |  hírlevél |  vendégkönyv |  oldaltérkép | 
felhasználó regisztráció | bejelentkezés | elfelejtett jelszó | személyes adatok kezelése | kijelentkezés |      | change to english |

Copyright © 2004 Közgazdasági Szemle Alapítvány. Minden jog fenntartva.
készítette: Webműves Bt. 2002
továbbfejlesztés: e-Média Informatikai Bt. 2004