Balogh Gábor Golovics József
A gazdaságtudományi doktori iskolák helyzete Magyarországon
Cikkünk a közgazdaság-tudományok, illetve a gazdálkodás- és szervezéstudományok területén működő magyarországi doktori iskolák helyzetét, teljesítményét vizsgálja. A közelmúltban két jelentős változás is történt, amelyek nagymértékben érintették ezeknek az intézményeknek a működését: a doktori képzések 2016-os reformja, illetve az ESG 2015 elnevezésű akkreditációs eljárás bevezetése. Arra keressük a választ, hogy milyen volt e reformok fogadtatása a doktori iskolák részéről, valamint hogy az új jogi környezet megteremtése után mit mutatnak a működésre és a képzési előmenetelekre vonatkozó első tapasztalatok. Ehhez a nyilvánosan elérhető adatok áttekintésén túl két kérdőíves felmérés válaszait használjuk. Az eredmények alapvetően pozitív előjeleket mutatnak, de a reformok megítélése közel sem egyöntetű, s az idő előrehaladtával további tapasztalatok gyűjtése is szükséges a változtatások sikerességének megítéléséhez.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: A23, I21, I23.
LXX. évf., 2023. március (322—338. o.), DOI:10.18414/KSZ.2023.3.322, Tudományos tájékoztató
(PDF formátum, 176.13 kB)