Cikk

Heidrich Balázs — Jarjabka Ákos — Kása Richárd — Németh Tamás

Egyetemes értékek - piaci célok? A piacorientált szervezeti kultúra az átalakuló magyar felsőoktatásban

Tanulmányunk a magyar felsőoktatási szervezetek sikerességével foglalkozik, kiemelve a sikerkritériumok közül egy fontos pillért: a koherens és a változó környezeti feltételekhez alkalmazkodni képes, piacorientált szervezeti kultúrát. Először a szakirodalom szintézisével bemutatjuk a piacorientáció fogalmának tartalmát és jellemzőit, valamint tisztázzuk a piacorientáció felsőoktatásban betöltött szerepét. Kutatási kérdésünk, hogy mennyiben segíti vagy gátolja a szervezeti kultúra a piacorientált szervezeti magatartást, valamint az mennyiben támasztja alá a szervezet sikerességét a felsőoktatásban. A Budapesti Gazdasági Egyetem és a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karának példáján keresztül mutatjuk be, hogy Cameron-Quinn [1999] szervezeti kulturális modellje miként jelenik meg a hazai egyetemi világban. Megállapítjuk, hogy a szervezeti működés immanens eleme, a szervezeti kultúra jellemzői alapvetően hozzájárulnak ahhoz, hogy mennyire sikeresen alkalmazkodik egy modellváltott egyetem vagy kar a számára kijelölt piaci térben.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: A13, A20, I21.

LXIX. évf., 2022. december (1507—1532. o.), DOI:10.18414/KSZ.2022.12.1507, Tanulmány

 Letöltés (PDF formátum, 247.72 kB)

Navigátor< Előző oldal<<< Vissza a nyitóoldalraOldal tetejére

| a lap bemutatása |  a kiadó |  szerkesztőség |  útmutatás a szerzőknek |  felhasználói útmutató |  tartalom |
a legfrissebb szám |  előfizetés |  kiadványok |  keresés |  linktár |  hírlevél |  vendégkönyv |  oldaltérkép | 
felhasználó regisztráció | bejelentkezés | elfelejtett jelszó | személyes adatok kezelése | kijelentkezés |      | change to english |

Copyright © 2004 Közgazdasági Szemle Alapítvány. Minden jog fenntartva.
készítette: Webműves Bt. 2002
továbbfejlesztés: e-Média Informatikai Bt. 2004