Cikk

Balogh Péter — Czine Péter — Horváth Péter — Török Áron

A fogyasztói magatartás elemzése feltételes választási modellekkel - a mangalicakolbász példáján

A tanulmány célja, hogy felmérje a mangalicakolbászra vonatkozó fogyasztói preferenciákat, azaz meghatározza a vásárlási döntések során leginkább fontosnak ítélt terméktulajdonságokat, azok irányát és a szintjeikre vonatkozó fizetési hajlandóságot. A vizsgálat diszkrét választási kísérleten keresztül zajlott, ahol négy terméktulajdonságot (ár, hústartalom, eredetjelzés, beszerzési hely) azonosítottunk. A felállított hipotézisek szerint az eredetjelzés használata befolyásolja leginkább a fizetési hajlandóságot; a fogyasztók szociodemográfiai jellemzői meghatározó szempontot képviselnek a választások során. A becslésekhez három modellspecifikációit (multinomiális logit, látenscsoport-, véletlen paraméterű logit modell) is felhasználtunk. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a fogyasztók a törzskönyvezett állatból származó húsra vonatkozó eredetjelzést és a termelői piacon történő beszerzést egyértelműen preferálják a többi tulajdonságszinttel szemben. A hústartalom tekintetében már nem tudtuk ezt bizonyítani.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: C25, C93, D12, D91, Q13

LXVII. évf., 2020. május (474—494. o.), DOI:10.18414/KSZ.2020.5.474, Tanulmány

 Letöltés (PDF formátum, 588.43 kB)

Navigátor< Előző oldal<<< Vissza a nyitóoldalraOldal tetejére

| a lap bemutatása |  a kiadó |  szerkesztőség |  útmutatás a szerzőknek |  felhasználói útmutató |  tartalom |
a legfrissebb szám |  előfizetés |  kiadványok |  keresés |  linktár |  hírlevél |  vendégkönyv |  oldaltérkép | 
felhasználó regisztráció | bejelentkezés | elfelejtett jelszó | személyes adatok kezelése | kijelentkezés |      | change to english |

Copyright © 2004 Közgazdasági Szemle Alapítvány. Minden jog fenntartva.
készítette: Webműves Bt. 2002
továbbfejlesztés: e-Média Informatikai Bt. 2004