Cikk

Galbács Péter

A chicagonomics és a közgazdaságtan imperializmusa

A tanulmány célja a chicagói közgazdaságtanként ismertté vált elméleti rendszer kialakulásának és korai fejlődésének áttekintése. A szerző az iskola történetét három szempontból, az árelmélet központi státusa, az oktatási program részletei és a workshoprendszer szerepe alapján vizsgálja. Ezek alapján arra következtethetünk, hogy az iskola sikeréhez mindhárom elem egyaránt hozzájárult, vagyis a chicagonomics egy radikális elmélet, egy megfelelően átalakított hallgatói követelményrendszer és egy szocializációs közegként üzemeltetett infrastruktúra közös terméke. Fontos körülményként a szerző arra is felhívja a figyelmet, hogy a Stigler és Becker által végrehajtott "imperialista" fordulat azért következett be, mert a költségek és hasznok összevetését az emberi döntések valós alapjának tekintették.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: B15, B16, B21, B22, B41.

LXVI. évf., 2019. március (229—255. o.), DOI:10.18414/KSZ.2019.3.229, Tanulmány

 Letöltés (PDF formátum, 654.43 kB)

Navigátor< Előző oldal<<< Vissza a nyitóoldalraOldal tetejére

| a lap bemutatása |  a kiadó |  szerkesztőség |  útmutatás a szerzőknek |  felhasználói útmutató |  tartalom |
a legfrissebb szám |  előfizetés |  kiadványok |  keresés |  linktár |  hírlevél |  vendégkönyv |  oldaltérkép | 
felhasználó regisztráció | bejelentkezés | elfelejtett jelszó | személyes adatok kezelése | kijelentkezés |      | change to english |

Copyright © 2004 Közgazdasági Szemle Alapítvány. Minden jog fenntartva.
készítette: Webműves Bt. 2002
továbbfejlesztés: e-Média Informatikai Bt. 2004