Cikk

Tarján Tamás — Veres Zoltán

Szekvenciális fogyasztói termékválasztás döntési kontinuuma

A cikk a termékválasztási döntést egy kontinuumon elhelyezve modellezi. A kontinuum egyik végpontja azt a tudatos fogyasztót képviseli, aki teljes mértékben kontrollálja a döntését, a másik végpontja pedig azt a fogyasztót, aki minden megfontolás nélkül, teljesen véletlenszerűen hozza meg döntését. A döntési intervallum anélkül képes a sokattribútumos döntés modellezésére, hogy megkülönböztetné a tényezőknek a két végpont között elfoglalt pozícióra gyakorolt hatását. A kutatás célja az volt, hogy azonosítsuk a döntési intervallumon a tipikus termékválasztási magatartás pozícióját. Nagymintás kísérletekben olyan szekvenciális döntéseket figyeltünk meg, amelyek különböző attribútumváltozatok páros összehasonlítása alapján születtek meg. Az eredmények alapján a szekvenciális fogyasztói döntések átlaga a teljesen kontrollált és a teljesen random végpontok között helyezkedik el, az előbbihez közelebb. Emellett bizonyítjuk, hogy a termék komplexi tás erősíti a választás véletlen jellegét.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: C91, D91, M31.

LXV. évf., 2018. május (525—550. o.), DOI:10.18414/KSZ.2018.5.525, Műhely

 Letöltés (PDF formátum, 638.34 kB)

Navigátor< Előző oldal<<< Vissza a nyitóoldalraOldal tetejére

| a lap bemutatása |  a kiadó |  szerkesztőség |  útmutatás a szerzőknek |  felhasználói útmutató |  tartalom |
a legfrissebb szám |  előfizetés |  kiadványok |  keresés |  linktár |  hírlevél |  vendégkönyv |  oldaltérkép | 
felhasználó regisztráció | bejelentkezés | elfelejtett jelszó | személyes adatok kezelése | kijelentkezés |      | change to english |

Copyright © 2004 Közgazdasági Szemle Alapítvány. Minden jog fenntartva.
készítette: Webműves Bt. 2002
továbbfejlesztés: e-Média Informatikai Bt. 2004