Cikk

Kiss Gábor — Mike Károly

Hitelesek-e a vállalkozások ígéretei Magyarországon?

A piaci csere mindig ígéretek cseréje, és a benne részt vevők számára az egyik legnagyobb kihívás, hogy ígéreteiket hitelessé tegyék. A tanulmány a hitelesség közgazdasági elméletét áttekintve amellett érvel, hogy a hitelesség széles körű megteremtéséhez elsősorban megfelelő szankciókat nyújtó intézményekre van szükség. Egy - cégvezetők körében elvégzett - kérdőíves felmérés alapján vizsgálja a hitelesség jelenlétét a magyar vállalkozások közötti üzleti kapcsolatokban, továbbá a cégek hajlandóságát arra, hogy ismeretlenekkel lépjenek kapcsolatra. Feltárja továbbá, milyen szerződéskikényszerítő intézményekre hagyatkoznak a vállalkozások. Szemben a Magyarországot jellemző "bizalomhiány" tézisével, az adatok a hitelesség széles körű jelenlétét jelzik. Sok cég lép túl személyes és üzleti kapcsolathálóján, és teremti meg a hitelességet e körön túl. Dominálnak a személyes cserét támogató játékszabályok, de az intézményi rend határozott "nyugatias" vonásokat is mutat.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: K12, L14, O17.

LXIV. évf., 2017. december (1285—1315. o.), DOI:10.18414/KSZ.2017.12.1285, Tanulmány

 Letöltés (PDF formátum, 650.86 kB)

Navigátor< Előző oldal<<< Vissza a nyitóoldalraOldal tetejére

| a lap bemutatása |  a kiadó |  szerkesztőség |  útmutatás a szerzőknek |  felhasználói útmutató |  tartalom |
a legfrissebb szám |  előfizetés |  kiadványok |  keresés |  linktár |  hírlevél |  vendégkönyv |  oldaltérkép | 
felhasználó regisztráció | bejelentkezés | elfelejtett jelszó | személyes adatok kezelése | kijelentkezés |      | change to english |

Copyright © 2004 Közgazdasági Szemle Alapítvány. Minden jog fenntartva.
készítette: Webműves Bt. 2002
továbbfejlesztés: e-Média Informatikai Bt. 2004