Hámori Szilvia Köllő János
Kinek használ az évvesztés?
Iskolakezdési kor és tanulói teljesítmények Magyarországon
Tanulmányunkban a beiskolázási életkor és a negyedik, illetve nyolcadik osztályosok teszteredményeinek összefüggését vizsgáljuk az országos kompetenciamérés 2006. évi hulláma alapján, a figyelmet az iskolázatlan, illetve diplomás anyák gyermekeire összpontosítva. Az instrumentális változók módszerével becsült eredmények arra utalnak, hogy az évvesztes, hétévesen beiskolázott gyermekek összességben jobban teljesítenek a kompetenciaméréseken, mint hatévesen beiskolázott társaik. A késleltetésből fakadó előny lényegesen nagyobb az általános iskolát végzett, mint a diplomás anyák gyermekei körében, de mértéke az iskolai pályafutás alatt csökken. Journal of Economic Literature (JEL) kód: I21, I28, J24.
LVIII. évf., 2011. február (133—157. o.), Emberi gazdaság
(PDF formátum, 1405.98 kB)